[-RB:Schema]
loading...
متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت
مدیر بازدید : 23 یکشنبه 07 آبان 1402 نظرات (0)

عوامل مؤثر در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

گزینه‌های گوناگونی در ماندگاری ایمپلنت دیجیتال موثرند. چند عامل مؤثر در دوام ایمپلنت دیجیتال را بشناسید:

1- تأثیر استفاده از فناوری‌های مدرن در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

تکنولوژی مدرنی که در دستگاه‌های عکس‌برداری، اسکنرها و ساخت قالب راهنمای جراحی است، تأثیر مهمی در روند بهتر جراحی و ماندگاری بیشتر ایمپلنت دیجیتال دارد. این تجهیزات مدرن امکان عکس‌برداری و اسکن دقیق از دهان و دندان‌های شما را فراهم می‌کنند. باتوجه‌به این عکس‌ها و اسکن‌ها، راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید اختصاصی برای شما ساخته می‌شود. با مدد از این راهنما، پزشک متخصص شما دقیق‌ترین جا برای کاشتن پایه دندان را انتخاب می‌کند.

2- تأثیر برند دندان در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

توجه داشته باشید که تنها استفاده از کاشت دندان با روش دیجیتال نمی‌تواند طول عمر دندان شما را زیاد کند. ایمپلنت مورد استفاده هم باید قابلیت‌های عمر طولانی را داشته باشد. برای مثال اگر از ایمپلنت دیجیتال برای کاشت یک برند دندان ایرانی استفاده کنید، به‌اندازه طول عمر همین دندان هم باید انتظار دوام و ماندگاری داشته باشید. اگر هم از این روش برای کاشت دندانی از بهترین برندهای دنیا بهره ببرید، طبیعی است باید انتظار بیشتری از آن داشته باشید.

3- تأثیر سلامتی عمومی شما در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

حتی اگر از برترین برندها، بهترین پزشک‌ها و بالاترین تکنولوژی‌ها بهره ببرید، اما بدن شما دارای سلامت عمومی خوبی نباشد، نباید از ایمپلنت دیجیتال انتظار زیادی داشته باشید. بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون می‌توانند از دوام دندان ایمپلنتی شما کم کنند. سیستم ایمنی ضعیف هم می‌تواند کار دست شما بدهد. مصرف برخی داروها، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی هم از عوامل کاهش‌دهنده عمر ایمپلنت به شمار می‌روند.

4- تأثیر جایگاه دندان ایمپلنتی در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

یک نکته را به‌خاطر داشته باشید! به طور معمول عمر ایمپلنت‌های فک پایین بیشتر از ایمپلنت‌های فک بالا است. البته این نکته در حدی نیست که شما را نگران کند، بلکه گویای آن است که فک بالا شرایط پیچیده‌تری برای ایمپلنت دارد. بدیهی است این نکته در ایمپلنت دیجیتال هم تأثیرگذار است. سینوس‌های موجود در فک بالا از عوامل دردسرآفرین برای کاشت دندان هستند. روبه‌پایین بودن دندان‌های فک بالا نیز عاملی در ماندگاری کمتر آنها است.

5- تأثیر چگونگی قرارگیری پایه ایمپلنت در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

ماندگاری ایمپلنت دیجیتال به چگونگی قرارگیری پایه ایمپلنت در فک شما هم وابسته است. اگر پایه دندان به‌خوبی در استخوان فک شما قرار نگیرد می‌تواند شکستن دندان را به دنبال داشته باشد. قرارگیری نامناسب دندان در استخوان فک شما حتی می‌تواند به ریشه دندان‌های کناری هم آسیب بزند. یک متخصص باتجربه ایمپلنت می‌داند جهت قرارگیری و پایۀ ایمپلنت را چگونه انتخاب کند تا دندان ایمپلنتی شما را ماندگارتر کند.

6- تأثیر مهارت پزشک در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

مهارت و تخصص پزشک در هر جراحی کوچک و بزرگی مهم‌ترین عامل در موفقیت جراحی شما است. در زمینه ایمپلنت دیجیتال نیز تخصص و تجربه پزشک یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی ماندگاری ایمپلنت شما است. پزشک متخصص شما در مرحله اول باید با روند و ریزه‌کاری‌های ایمپلنت دیجیتال آشنا باشد. پس از آن نیز بتواند به‌خوبی از راهنمای جراحی برای کاشت دندان استفاده کند.

7- تأثیر مراقبت‌های فردی در طول عمر ایمپلنت دیجیتال:

اگر شما از بهترین برند ایمپلنت استفاده کنید، دارای سلامتی کامل باشید و بهترین متخصص ایمپلنت دنیا هم عمل کاشت دندان را برای شما انجام داده باشد، باز هم مراقبت شما از دندان‌هایتان حرف آخر را در ماندگاری دندان شما می‌زند. دندان ایمپلنتی شما بیشتر از دندان مادرزادی‌تان نیاز به مراقبت دارد. این دندان‌ها آمادگی بیشتری برای عفونت دارند و در صورت رعایت نکردن بهداشت ممکن است شما را درگیر عفونت کنند.

با داشتن یک یا چند دندان ایمپلنتی در دهان خود، دست‌ِکم روزی دو بار باید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. دهان خود را در فاصله‌های گفته‌شده به‌وسیله پزشکتان با دهان‌شویه بشویید. همچنین از آب‌نمک برای ضدعفونی دهان و دندان‌های خود بهره ببرید تا طول عمر دندان ایمپلنتی شما بیشتر شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 591
  • بازدید سال : 2,111
  • بازدید کلی : 4,021